Glasfåglarna

Nu har jag börjat läsa Nancy-böckerna av Elsie Johansson. Har ju hört henne i ”Tankar för dagen” i P1 ibland om morgnarna och tänkt att jag ska läsa henne. Och så satte jag ju henne på min lista!
Nu när jag hört författarens röst, hör jag henne nästan genom sidorna, hon har ganska speciellt ordval. Kul!

Detta inlägg publicerades i Böcker, Läser just nu och märktes , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Glasfåglarna

  1. Karin skriver:

    Har sett en dokumentär om hennes författarskap å den klassresa hon gjort. Hon gjorde ett djupt intryck på mig men har dock inte läst nåt av henne. Kanske dags för d…

  2. Emma skriver:

    Nancyserien är en favorit, gillar hennes skildringar av hur det är att växa upp som tjej/kvinna i den tiden fast det är så mycket känslor som är dem samma idag. Hon beskriver över huvudtaget väldigt bra både miljöer och karaktärer i dem böckerna tycker jag.

Lämna en kommentar